Frågor och svar

INFÖR DITT KÖP

Vad kostar frakten?

Kostnaden för frakt bestäms av leverantören och kan variera från fraktfritt (0 kr) till att du behöver kontakta leverantören för offert på leverans av tunga varor som ex. möbler. Samtliga leverantörer erbjuder leverans till närmsta utlämningsställe och vissa leverantörer erbjuder även hemkörning via Airmee (49 kr) i Stockholmområdet till uthämtning i butik (0 kr).

Hur fungerar betalning?

Betalningar hanteras av Klarna Checkout. Du kan välja att betala direkt, när du får varan eller välja avbetalning. Du kan betala via faktura, direktbetalning från din bank eller VISA och Mastercard. Alla betalningar är säkra och hanteras via säker anslutning (SSL).

Varför går min betalning med kort inte igenom?

Det kan finns olika anledningar till att ditt kort inte går att betala med. Innan du tar kontakt med din bank så kontrollera att kortet är öppet för köp via internet.

Kan jag beställa via telefon?

Nej, beställningar och betalningar hanteras endast via mymall.se.

När skickas min beställning?

Din beställning hanteras så snart du har fått en leveransbekräftelse. Om du har valt leverans till uthämtningsställe kommer din beställning inom 2-3 dagar.

Är mina personuppgifter säkra?

Ja, My Mall och anslutna leverantörer har förbundit sig att följa Personuppgiftslagen (PUL) som syftar till att skydda din personliga integritet.

EFTER KÖPET

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Antingen har vi fått fel e-postadress eller så har leverantören inte leveransbekräftat ordern. Kontakta oss på support@mymall.se så hjälper vi dig.

Kan jag returnera varan?

Ja, varor som köps via mymall.se har 14 kalenderdagars ångerrätt. Ångerfristen börjar gälla från den dag du har tagit emot produkten. Ångerrätten regleras i Lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

För att returen ska bli godkänd måste produkten och förpackningen vara i oförändrat skick.

Hur reklamerar jag en vara?

Alla produkter som säljs via mymall.se kan reklameras enligt gällande konsumenträttsliga regler. Kontakta leverantören varifrån du köpt produkten och be om instruktioner hur du reklamerar produkten. Spara order- och leveransbekräftelsen för att underlätta reklamationen.

Min beställning har blivit fel

Kontakta leverantören och beskriv felet. Kontaktuppgifter hittar du i din orderbekräftelse.

Min order är försenad

Om en leverans är försenad ska leverantören inom skälig tid meddela dig skriftligen. Du har alltid rätt att ångra ditt köp enligt gällande konsumenträttsliga regler om produkten inte finns tillgänglig inom rimlig tid.

Jag har inte fått mitt paket

Kontakta i första hand leverantören och kontrollera att de har skickat din beställning. Du kan också kontakta support@mymall.se för vidare hjälp.