INFÖR DITT KÖP

Vad kostar frakten?

Kostnaden för frakt bestäms av leverantören och kan variera från fraktfritt (0 kr) till att du behöver kontakta leverantören för offert på leverans av tunga varor som ex. möbler. Samtliga leverantörer erbjuder leverans till närmaste utlämningsställe.

Hur fungerar betalning?

Betalningar hanteras av Klarna Checkout. Du kan välja att betala direkt, när du får varan eller välja avbetalning. Du kan betala via faktura, direktbetalning från din bank eller VISA och Mastercard. Alla betalningar är säkra och hanteras via säker anslutning (SSL).

När dras min betalning?

Väljer du att betala direkt kommer din betalning i Klarna aktiveras när din order blivit bekräftad. Detta innebär att innan din order blivit bekräftad reserveras ett belopp, när ordern sedan bekräftats dras pengarna. Om du väljer att avbryta din order innan ordern blivit bekräftad kommer inga pengar dras, enbart reserveras. 

Väljer du att betala när du får varan eller genom avbetalning kommer din faktura i Klarna aktiveras när din order blivit bekräftad. Således väljer du själv när din betalning ska ske.

Varför går min betalning med kort inte igenom?

Det kan finns olika anledningar till att ditt kort inte går att betala med. Innan du tar kontakt med din bank så kontrollera att kortet är öppet för köp via internet.

Kan jag beställa via telefon?

Nej, beställningar och betalningar hanteras endast via mymall.se.

När skickas min beställning?

Din beställning hanteras så snart du har fått en leveransbekräftelse. Om du har valt leverans till uthämtningsställe kommer din beställning inom 2-3 dagar.

Är mina personuppgifter säkra?

Ja, My Mall och anslutna leverantörer har förbundit sig att följa Personuppgiftslagen (PUL) som syftar till att skydda din personliga integritet.


EFTER KÖPET

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Antingen har vi fått fel e-postadress eller så har leverantören inte bekräftat din order. Kontakta oss på support@mymall.se så hjälper vi dig.

Kan jag returnera varan?

Ja, varor som köps via mymall.se har 14 kalenderdagars ångerrätt. Ångerfristen börjar gälla från den dag du har tagit emot produkten. Ångerrätten regleras i Lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

För att returen ska bli godkänd måste produkten och förpackningen vara i oförändrat skick.

Vad kostar returfrakten?

Returfrakten bestäms av de olika leverantörerna hos My Mall. Kontakta leverantören eller support@mymall.se för att få mer information om returen. 

Hur reklamerar jag en vara?

Alla produkter som säljs via mymall.se kan reklameras enligt gällande konsumenträttsliga regler. Kontakta leverantören varifrån du köpt produkten och be om instruktioner hur du reklamerar produkten. Spara order- och leveransbekräftelsen för att underlätta reklamationen.

Min beställning har blivit fel, vad ska jag göra?

Kontakta leverantören och beskriv felet. Kontaktuppgifter hittar du i din orderbekräftelse. Du kan även kontakta support@mymall.se för vidare hjälp.

Hur kan jag ändra mina leveransuppgifter?

Kontakta oss via support@mymall.se om du vill ändra dina uppgifter. 

Min order är försenad

Om en leverans är försenad ska leverantören inom skälig tid meddela dig skriftligen. Du har alltid rätt att ångra ditt köp enligt gällande konsumenträttsliga regler om produkten inte levererats inom rimlig tid. 

Jag har inte fått mitt paket

Kontakta i första hand leverantören och kontrollera att de har skickat din beställning. Du kan också kontakta support@mymall.se för vidare hjälp.