returer-och-reklamationer

 
 

Returer och reklamationer

Kan jag returnera en vara jag köpt?

Ja, varor som köps via mymall.se har 14 kalenderdagars ångerrätt. Varor som är märka med Plus-tecknet har 30 dagars öppet köp. Ångerfristen börjar gälla från dagen efter du har tagit emot produkten. Ångerrätten regleras i Lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

För att returen ska bli godkänd måste produkten och förpackningen vara i oförändrat skick, i annat fall har vi rätt till ersättning för värdeminskning.

Läs våra fullständiga köpvillkor.

Hur returnerar jag en vara?

Kontakta leverantören eller support@mymall.se för information om hur och var retur ska skickas. Kostnad för retur kan variera beroende på produkt och leverantör. Du som kund står för returkostnaden som exempelvis beställning av returfraktsedel eller bokning av upphämtning. Val av ombud och transportföretag är valfritt.

Du som kund har ansvar för produkten tills att den återkommit till leverantör. Förpacka därför produkten väl. Om du har ytterligare frågor om returer kontakta support@mymall.se.

Vad händer om jag inte hämtat ut mitt paket?

Leverantören förbehåller sig rätten att debitera kostnader som uppstår för hantering av ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad mm). Avgiften för ej uthämtade paket är 249 kr.

Kan jag reklamera min vara?

Alla produkter som säljs via mymall.se kan reklameras enligt gällande konsumenträttsliga regler. Kontakta leverantören varifrån du köpt produkten och be om instruktioner hur du reklamerar produkten. Spara order- och leveransbekräftelsen för att underlätta reklamationen.

VID REKLAMATION

Vid reklamation har köparen rätt till de påföljder som följer av gällande konsumentregler. Köparen är därmed införstådd i att Butiken har rätt att i första hand laga produkten och därefter om fel kvarstår erbjuda köparen en alternativ produkt. Om felet är av väsentlig betydelse för köparen har köparen rätt att häva köpet, dock efter att leverantören först åtgärdat fel på den befintliga produkten. Vid fel på produkt som ej orsakats av köparen men som omfattas av särskild garanti som lämnats av Butiken, repareras eller ersätts produkten av den enskilda Butiken på Butikens bekostnad. Köparen bör spara och förvara leveransbekräftelsen från sitt köp väl eftersom dokumentet krävs om köparen behöver reklamera produkten.

Vid ej godkänd reklamation tas en avgift om 300 kr ut som betalas av köparen.