Möt våra butiker – där passion och visioner växer fram

Bakom varje butik finns en berättelse – om engagemang, idéer och människor med en tydlig vision. I det här segmentet får du möta butikerna hos oss, ta del av deras resa och vad som gör just deras verksamhet speciell. Här får du komma nära och upptäcka den omsorg, kreativitet och passion som präglar deras arbete.


DesignOasen

Vi säljer produkter för heminredning, kök och matlagning, men också väskor, smycken, accessoarer och barnprodukter som muggar, skålar och böcker. Tanken är att erbjuda produkter av bra kvalitet till bra pris, gärna från välkända varumärken. Familjen har alltid haft ett stort intresse för design – särskilt nordisk – och tycker att estetik är viktigt för själen. Våra storsäljare är produkter från Rosti och Sagaform, men vi erbjuder mycket mer än så.

DesignOasen grundades 2011 och är baserat i Uppsala. Vårt företag drivs som ett familjeföretag, där mamma Marie är grundaren, ibland hjälper även make och barnen till. DesignOasen startade som ett hobbyprojekt vid sidan av vanliga heltidsjobb.

Allt började med en artikel i en branschtidning där det stod om två tjejer som startat en e-handel. ”Det där låter kul – hur svårt kan det vara?". Efter lite research fanns det flera e-handelsplattformar med inbyggd betallösning att välja mellan. Det var enkelt att lägga till produkter och bilder, och systemet innehöll även lagerhantering. Bara att köra igång och jakten på bra produkter startade. Efter några samtal med olika grossister och leverantörer lades de första produkterna in i butiken: Björn Borg-väskor, Pearls for Girls-smycken och varor från Sagaform.

Det roligaste med att driva e-handel är mötet med kunderna. Det kommer så mycket positiv respons, och det är verkligen kul att kunna sälja fina saker till bra pris – så att kunderna känner att de fyndat – och samtidigt kunna ge bra service och rabatter.

Framåt finns drömmar om att utveckla egna produkter – till exempel väskor eller t-shirts/kläder med egen design. Det finns idag möjligheter att jobba med print on demand, vilket öppnar dörrar.

Hållbarhet är en viktig fråga för oss. Vi återanvänder alltid packmaterial som vi får från våra leverantörer – i stället för att slänga det. Ofta är det plast, bubbelplast eller plastchips, och det känns självklart att ta tillvara på det. Vi köper också kartonger av återvunnet papper, och allt förpackningsmaterial som inte används lämnas till återvinning.

Att driva ehandel är inte bara ett jobb, det är en livsstil. Vi ser fram emot att fortsätta erbjuda bra och snygga produkter till bra priser till alla våra kunder!

 

Sportgymbutiken

Sportgymbutiken.se har funnits sedan år 2000 och drivs av Sport & Gym Butiken JTC AB med Thomas Andersson, Cai Magnusson och Steven Ringholm som delägare. Vi är baserade i Skövde och vår storsäljare är Viktskivor Metall 25 mm, 2 x 5 kg, JTC Power [10-250-0500].

Vi säljer allt inom träning – styrka, motion, mode, fitness och kosttillskott. Hos oss hittar man ett brett sortiment anpassat för såväl hemmaträning som professionella gym.

Vår verksamhet startade som en renodlad webshop i Tidaholm, med egen import av kosttillskott från tyska Inkospor. Ganska snart växte utbudet med träningsutrustning för hemmabruk och träningskläder.

Sportgymbutiken grundades av Thomas, Cai och en tredje kollega. Alla tre arbetade tillsammans på en kriminalvårdsanstalt, och delade både ett intresse för styrketräning och ett nyfiket öga för internet – som på den tiden, runt 1999, fortfarande var ganska nytt för den breda allmänheten. I dag är Thomas och Cai fortfarande kvar i bolaget, och tillsammans med Steven Ringholm – som senare tillkom som delägare – driver de verksamheten vidare. Steven bidrar med bred kunskap inom service, produkter och sociala medier.

Allt arbete sker lokalt i Skövde. Eftersom vi är flera inom olika delar av företaget är det ett varierat arbete där vi alla bidrar med våra specifika kompetenser – något som gör vardagen både mångsidig och engagerande.

Namnet "Sportgymbutiken" kom till genom en kreativ process där vi spånade fram flera olika förslag. Tanken var att hitta ett namn som speglade vår verksamhet – och slutresultatet blev en kombination som kändes rätt.

Vårt långsiktiga mål är tydligt: BHAG – Big Hairy Audacious Goal – att nå en omsättning på 150 miljoner kronor till år 2035. Det är ett stort mål, men vi tror på det.

Vi väljer alltid hållbara alternativ där det är möjligt och lämpligt – och vi är öppna för att utveckla det arbetet i takt med att vi växer.